r
CD REVIEWS:

2020 - 2019 - 2018 - 2016 - 2015 - 2014 - 2013 - 2012 - 2011 - 2010 - 2009 - 2008 - 2007 - 2006

Anvil Legal at Last
De Canadese heavy metal band Anvil maakte furore in de jaren ’80 met een drietal geweldige albums waarbij het derde, ‘Forged in Fire’, voor velen het meest tot de verbeelding sprak. De band leek rijp voor een doorbraak, maar die kwam er niet. Mismanagement wordt als een voornaamste reden opgevoerd. Anvil ging door als band in de marge, haalde nooit meer het niveau van de eerste drie albums maar wist wel maar liefst negentien albums voort te brengen.

Meer Lezen

Berzerker Legion Obliterate the Weak
Berzerker Legion is opgericht in 2016 door de gitaristen Tomas Elofsson (Hypocrisy) and Alwin Zuur (Asphyx) met als doel death metal te creëren van de meest strijdlustigste kwaliteit. In James Stewart (Vader, drums), Jonny Pettersson (o.a. Wombbath, vocals) en Fredrik Isaksson (Dark Funeral) op bas werden een stel muzikale veelvraten gevonden die wel trek hadden in een nieuw project. Het Franse Listenable Records toonde interesse en zo is op 31 januari de debuutplaat ‘Obliterate the Weak’ een feit.

Meer Lezen

Black Rabbit Warren of Necrosis
Black Rabbit is een thrash / death metal band uit Apeldoorn. De band is ontstaan in 2014 en lijkt na wat line-up wisselingen de juiste koers te hebben gevonden. Op 9 januari verscheen de EP ‘Warren of Necrosis’ in eigen beheer. Toen drummer Max Hendriks het schijfje in mijn handen drukte was mijn eerste gedachte: “Wie verzint er een naam als Black Rabbit?”. De stevige muziek, een mix van thrash en death metal, en dan zo’n naam.

Meer Lezen

Bütcher 666 Goats Carry My Chariot
Er zijn van die bands die eigenlijk wilden dat het nog steeds de jaren 80 was. Het liefst zou Bütcher denk ik ook gewild hebben dat je deze plaat alleen maar kon traden op tape. "Gelukkig" komt zelfs deze lang vervlogen hobby weer meer in zwang, tussen alle bandcamps, spotify en soundcloud door. Tot mijn grote spijt bereikt deze kopie om te reviewen mij dan ook als een zipje. Jammer, maar laten we net doen alsof ik deze plaat alleen maar onder de naald heb gehad.

Meer Lezen

Graceless Where Vultures Know Your Name
De Leidse death metal band Graceless brengt na het geweldige debuut album ‘Shadowlands’ op 27 maart de lang verwachte opvolger. Een album waar veel liefhebbers naar uitkijken en de verwachtingen zijn hoog gespannen. Het album, dat de geweldige naam ‘Where Vultures Know Your Name’ heeft gekregen, verschijnt via Raw Skull Recordz.

Meer Lezen

Hallowed Fire Pillars of Lies
De uit Heerhugowaard afkomstige heavy / thrash metal band Hallowed Fire is ontstaan eind 2016. Met de eerste EP ‘Decade of Darkness’ wist de band al een meer dan behoorlijke indruk achter te laten en ondergetekende is dan ook benieuwd naar het vervolg. Dat vervolg komt er in de vorm van een nieuwe EP, ‘Pillars of Lies’ ziet het levenslicht op 24 januari.

Meer Lezen

Konvent Puritan Masochsim
Het Deense all female gezelschap Konvent drukt met het indrukwekkende debuutalbum Puritan Masochism al meteen een fraai stempel op 2020. Opgericht in 2015 debuteerden zij in 2017 met een bijzonder sterke 4 track demo. Nu doen ze er nog een extra schepje bovenop.

Meer Lezen

Midnight Rebirth by Blasphemy
Het uit Cleveland, Ohio afkomstige Midnight verspreidt al sinds 2003 hun vuiligheid. De black metal punk of black rock 'n' roll band bracht tot op heden drie albums uit met teksten in thema’s als blasphemy, hell, metal, Satan, sex. De band heeft al die jaren in de underground metal scene vertoefd maar komt voor album nummer vier met een gerenommeerd label op de proppen. ‘Rebirth by Blasphemy’ verschijnt namelijk op 24 januari via Metal Blade Records.

Meer Lezen

Novelists FR C’est La Vie
Novelists FR is een frans gezelschap. Deze mannen doen al sinds 2013 mee binnen het metalcore / modern metal genre. In 2015 brachten zij hun eerste album ‘Souvenirs’ uit, gevolgd door ‘Noir’ in 2017. Ondertussen is Novelists FR een gevestigde naam en is het tijd voor alweer hun derde studio album ‘C’est La Vie’ wat 24 januari zal uitkomen via Arising Empire.

Meer Lezen

Paul Di’Anno Hell Over Waltrop
In 2006 werd Paul Di’Anno gevraagd om met zijn Phantoms Of The Opera’s een liveshow te doen op een festival in Waltrop. Aanvankelijk waren Di’Anno en zijn bandleden wat sceptisch om op een festival te spelen met louter pop en disco fans. De show ging door en werd opgenomen en deze opname verschijnt een kleine 14 jaar later op 31 januari via Metville Records.

Meer Lezen