Arch Enemy Tyrants Of The Rising Sun: Live In Japan' DVD+CD

Website : Arch Enemy

Op 24 november zal de DVD ‘Tyrants Of The Rising Sun: Live In Japan' van Arch Enemy via Century Media Records verschijnen. Zoals de titel al doet vermoeden betreft het hier live opnamen van de band, gefilmd in de Shinkiba Studio Coast te Tokyo waar de band eerder dit jaar optrad ter promotie van het ‘Rise Of The Tyrant’ album voor zo’n 3000 fans.

Het grootste deel van deze DVD bevat dan ook de gehele show die de band in maart ten gehore bracht, natuurlijk is er veel werk van het meest recente album terug te vinden in de setlist, maar tevens is er plaats voor enkele oudjes zoals “Silverwing”, “Dark Insanity” en het afsluitende “Fields Of Desolation”. De DVD laat ons een band in topvorm zien, vooral de spetterende solo’s van de heren Amott zijn een genot om naar te kijken en te luisteren, maar ook de ritme sectie van bassist Sharlee D’Angelo en drummer Daniel Erlandsson laat niets te wensen over. Verder bewijst zangers Angela Gossow dat zij de perfecte frontrouw voor de band is en het publiek met gemak aankan. De videobeelden zijn prima in orde en het geluid is ronduit perfect, maar dat kan ook niet anders want niemand minder dan Andy Sneap heeft de mix onder handen genomen. Wat betreft het show element moeten we het doen met een zeer degelijke lichtshow zonder al te veel gedoe, maar het enthousiasme van de band maakt dan ook veel goed. Verder bevat de DVD dan nog drie kwartier durende ‘road movie’ met interviews, backstage materiaal en zijn er op het schijfje ook nog een aantal promo video’s toegevoegd. Wat betreft ‘Tyrants Of The Rising Sun - Live In Japan’ levert Arch Enemy hier een prima DVD af die elke fan zeker in huis zou moeten halen, klasse

Het geheel zal verschijnen als Deluxe DVD met 2CD’s in een speciale verpakking met alles erop en eraan, verder zullen zowel de DVD ook de dubbel CD los verkrijgbaar zijn en zal de muziek ook nog in een gelimiteerde oplage op LP te koop zijn. Verder is er op de myspace pagina van de band alvast een voorproefje te bezichtigen in de vorm van de song “Taking Back My Soul”. Tevens zal de band binnenkort ook nog in ons land te zien zijn; en wel op vrijdag 12 december in de Pul te Uden.

DVD:

I. Main Live Show (approx. 95 minutes)

01. Intro / Blood On Your Hands