Nekrokraft Servants

The Sign Records

Nekrokraft

Nekrokraft is een band uit het Zweedse Linköping ontstaan in 2012. Na een EP in eigen beheer uitgebracht te hebben in 2016 verscheen datzelfde jaar het debuutalbum ‘Will o' Wisp’. De meest aansprekende naam in het gezelschap is die van zanger Angus “Angst” Norder die te horen is op de twee laatste albums van de Zweedse supergroep Witchery. Nekrokraft brengt op 4 mei het tweede album uit getiteld ‘Servants’, het album verschijnt via The Sign Records.

Nekrokraft is qua stijl min of meer te vergelijken met Witchery en brengt een mix van black, death en thrash metal. Opener ‘Mouth ov Ahriman’ is een nummer dat meteen de aandacht trekt. Sterke vocalen, het gitaar en solowerk mag er zijn maar de bombastische stukken welke worden begeleid met de keyboards doen lichtelijk afbreuk aan het nummer. Eigenlijk is het gebruik van de keyboards in de nummers dat wat de heerlijke rauwheid van de nummers wegneemt. De composities zijn sterk, vooral wanneer je luistert naar de traditionele instrumenten maar de inzet van elektronische muziek maak het geheel bombastisch en te gelikt. Nummers als ‘Servants ov the Black’ en ‘Rotten Husk’ zijn songs die met kop en schouders boven de rest uitsteken, bruut, snel en rauw daar waar een nummer als bijvoorbeeld ‘Eternal, I Am’ beduidend minder weet te overtuigen door overheersend toetsenwerk.

Nekrokraft brengt met ‘Servants’ zeker geen slecht album uit. De traditionele instrumenten en vocalen zijn sterk en verzorgd, de elektronische inbreng doet echter bij sommige nummers afbreuk aan de songs. (Erik van Dijk)

73/100

01. Mouth ov Ahriman 03:34
02. Lechery 05:15