Elconjo Fully Fueled

Eigen Beheer

Website : Elconjo

Het uit Eindhoven afkomstige Elconjo speelt naar eigen zeggen stevige streetpunk rawk & roll, en verwacht dan ook geen songs over bloemetjes, regenbogen of gecompliceerde gevoelens, maar bereid je voor op een partij onversneden rock van de meest smerigste soort die in het straatje ligt van bands zoals Peter Pan Speedrock, AC/DC en Danko Jones. In de zomer van 2004 bracht de band een promo uit, om aan te geven klaar te zijn voor het clubcircuit waarop de band de aandacht trekt van het programma NL Roxx van Kink FM. De daaropvolgende periode staat in het teken van zoveel mogelijk optreden, in 2006 gas terug genomen om met de voorbereidingen van de EP ‘Fully Fueled’ te beginnen.

Op 9 februari werd dan het album live gepresenteerd aan het publiek in The Rambler te Eindhoven. Het album opent met de een stevige, stampende rock n’roll song die mij wat aan het werk van Motörhead doet denken. Ook de volgende songs tappen uit het zelfde vaatje, luister maar eens naar “Rockcity Woman” of “Get Some Tonight”, de songs zijn rauw, hard, strak en meedogenloos met scheurend gitaarwerk. Elconjo rock en dat zullen we weten ook, met deze EP heeft de band een alleraardigst visitekaartje afgeleverd, in 15 minuten tijd worden er vijf snoeiharde rock n’roll songs op ons afgevuurd met als hoogtepunt het afsluitende “Fully Fueled”.

Verder is de productie met in het achterhoofd dat dit een eigen beheer album is zeer redelijk te noemen, fans die van stevige, stampende en stomende rock’n roll houden moeten zeker de moeit eens nemen om de band te gaan beluisteren, klasse!!!

01. Cocksucker
02. Rockcity Woman
03. Get Some Tonight