Unbreakable NTC Dead Zone

Self Release

Unbreakable NTC

Enkele weken geleden plofte ineens dit schijfje van het Noordwijkse Unbreakable-NTC op mijn deurmat. Unbreakable-NTC is een thrash/metalcore band die al enige jaren in de omgeving van Leiden en omstreken naam heeft gemaakt door middel van diversen uitstekende optredens. In 2007 bracht de band hun eerste demo, getiteld ‘The Loner’ uit, die goed werd ontvangen. Na diversen line-up wisselingen werd in 2008 de opvolger ‘Dead Zone’ opgenomen die uiteindelijk begin 2009 uit is gekomen. De sound van de band moeten we zoeken in een mix van krachtige thrash, hardcore en metalcore, oftewel zoals de band het zelf omschrijft thrash core.

Het schijfje opent met de titeltrack “Dead Zone”, een stevige midtempo metalcore track met enkele sterke, thrash georiënteerde riffs, halverwege de song gaat het tempo overigens wat omhoog. Wat verder opvalt zijn de achtergrond vocalen van gitarist Arne van der Meulen waardoor de song de nodige afwisseling meekrijgt. Ook het volgende “Death Sweat” opent met een krachtige riff. Verder zijn de songs voorzien van de nodige old-school thrash invloeden met hakkend gitaarwerk en redelijke solo’s. Luister maar eens naar een nummer zoals “Liar” of het afsluitende “Scarred Life” dat tevens voorzien is van de nodige groove.

Wat betreft de productie van het album, hier had wel wat meer ingezeten denk ik, maar we moeten hier natuurlijk ook niet te zwaar aan tillen want de band heeft natuurlijk geen onbeperkte middelen zoals de grotere bands die bij een label zijn ondergebracht. Het blijft natuurlijk dan ook een prima product van eigen bodem wat de heren hier afleveren.

Fans van bands zoals Hatebreed, Born From Pain, Merauder en Hatesphere moeten de band zeker eens een kans geven en voor wie nog niet overtuigd is, op de myspace pagina van de band zijn enkele songs van dit schijfje te beluisteren. Deze vijf nummers tellende demo is tevens te bestellen via: unbreakablentc(at)hotmail.com. Voor slechts € 3,- en € 0,88 verzendkosten haal je het album al in huis en dat is geen geld voor zeventien minuten muziek!

Via de myspace pagina van de band zijn tevens enkele nummers te beluisteren.

01. Dead Zone
02. Death Sweat