Trenchfoot Demo 2007

Eigen Beheer

Website : Trenchfoot

Het Belgische Trenchfoot stuurde mij onlangs hun eerste demo. Op het moment dat in 2004 twee leden Kingpin verlaten besluiten de over gebleven leden Vez, Sim, Tim en Pedro de bandnaam te veranderen en zo is Trenshfoot geboren. Met een nieuwe naam werd tevens een nieuwe muzikale weg ingeslagen en zo is de band gegroeid van hardcore band naar een meer thrash georiënteerde band. Na diversen line-up wisselingen werd uiteindelijk in Tom een geschikte zanger gevonden die drie van de zes reeds opgenomen tracks van zangpartijen voorzag welke uiteindelijk op deze demo verschenen.

De demo telt zoals eerder vermeld drie songs, de band laat op hun myspace pagina weten dat de songs in het straatje liggen van thrash bands zoals Destruction, het oudere Slayer, Testament, Anthrax en hardcore / crossover legendes zoals S.O.D. Cro-mags, Merauder, Suicidal Tendencies en Crumbsuckers. Bij het beluisteren van de songs is het eerste wat mij echter te binnen schiet Kreator, en dan wel het oudere werk van deze band, de stevige riffs, het hakkende gitaarpartijen en het beukende drumwerk en de schreeuwerige zang gaan geheel richting het oudere werk van deze degelijke Duitse thrashmachine en worden gemixt met een vleugje hardcore / crossover . Wat betreft de songs, deze zitten redelijk in elkaar en ook over de kwaliteiten van de band valt niets te verwijten, het enige minpuntje is dat de nummers nogal wat rommelig en gehaast overkomen, dit is vooral merkbaar bij het derde nummer op dit schijfje.

De songs op deze demo werden opgenomen onder leiding van Xavier Carion (ex-Channel Zero / Cyclone), echter het geluid heeft niet de kwaliteit zoals we vandaag de dag gewend zijn. De opnames lijken dan ook zo uit de eind jaren tachtig te stammen toen de thrash en crossover bands in opkomst waren. Verder is het moeilijk om de band te beoordelen op slechts drie songs. Met een volwaardig album en een wat betere studio en productie ben ik dan ook zeer benieuwd hoe de band het er af zal brengen.

01. Dead End Love
02. Your World Is Dead
03. Putting Out The Fire (With Gasoline)