Roadkill Land Of The Dead

Self Released

Roadkill

Het Nederlandse Roadkill timmert al heel wat jaren aan de weg, de band bestaat immers al zo’n twintig jaar. De band begon ooit als coverband, maar al snel werd de overstap gemaakt naar eigen songs en inmiddels is de band uitgegroeid tot een van de betere Nederlandse heavy metal bands. Volgens eigen zeggen is de band beïnvloed oor bands als Iron Maiden, Metallica, Helloween, Judas Priest en DIO. Onlangs is er eindelijk een nieuw album van de band verschenen dat de titel ‘Land Of The Dead’ heeft meegekregen.

Na een onheilspellend intro trapt de band af met het titelnummer “Land Of the Dead”. Wat we voorgeschoteld krijgen is traditionele heavy metal voorzien van opzwepende riffs, krachtige zangpartijen waarbij namen als Black Sabbath en Dio in mij opkomen. Zo ook natuurlijk bij de titel “Heaven & Hell”, dat voorzien van uptempo riffs en een heerlijk meezingbaar refrein. Het zeer sterke “The Devil's Dance” is vervolgens een zware, logge track, waarbij de slepende riffs wat doomy aandoen en waarbij de rauwe zangpartijen van Marc mij wat aan Zakk Wylde doen denken. Met “The World Is On Fire” heeft de band een heerlijke meezinger afgeleverd, voorzien van degelijk gitaarwerk van beide gitaristen en krachtige drumpartijen. Met de ballad “Follow” heeft de band het nodige rustpuntje weten toe te voegen Tijdens het uptempo “Saviour” valt het vervolgens niet mee om stil te blijven zitten. Ook “Waking Up The Wolves” is een prima song, voorzien van galopperende riffs en krachtige zangpartijen waarop de headbangers onder ons eens lekker tekeer kunnen gaan. Het voorlaatste “Feared” is een opnieuw een uptempo meezinger, waarop het album in stijl wordt afgesloten met het krachtige, ruim vijf minuten durende “God Of War” (dat overigens niet op mijn cd vermeld staat).

Met deze nieuwe release heeft de band uit Rotterdam een zeer degelijk album weten af te leveren voorzien van de nodige afwisseling en waar het spelplezier vanaf spat. Ik kan hier dan ook nog wel meer woorden aan spenderen, maar ‘Land Of The Dead’ is een regelrechte aanrader voor fans van traditionele heavy metal.

01. Intro
02. Land Of the Dead
03. Heaven & Hell