Holy Moses – Invisible Queen | CD

Kees Schijven |  9 mei 2023

Holy Moses brengt haar zwanenzang. De band heeft besloten er een punt achter te zetten, maar niet voordat ze met ‘Invisible Queen’ een afsluitende tour doen. “Going out with a bang” heet dat, en wat voor een. Holy Moses levert geen half werk en staat voor kwaliteit.

Zo ook dit album, technisch hoogstaande thrash metal zoals we die kennen van deze band. Met opener ‘Downfall Of Mankind’ wordt meteen de trend gezet, en gaat Holy Moses in een hoog tempo thrashend van start. De band weet zonder moeite hun sound van de jaren tachtig en begin negentig te evenaren, felle gitaarsolo’s en de typerende uitzinnige strot van Sabine maken het een feest van herkenning. Dit hebben we gemist, het laatste Holy Moses album ‘Redefined Mayhem’ stamt dan ook al van negen jaar geleden. Het is een lekker agressief album geworden, zoals blijkt uit onder andere ‘Cult Of The Machine’of ‘Visions In Red’ zonder daarbij in chaos te verzanden. De productie is dan ook uitermate perfect gedaan op dit album, helder en duidelijk! Trouwens ook het knappe artwork mag genoemd worden, een werkstuk waar aandacht aan besteed is deze plaat.

Uiteindelijk draait het natuurlijk wel om de muziek, en die voldoet in alle opzichten aan de verwachtingen en meer, old school thrashend zoals ‘Order Out Of Chaos’ of ‘Alternative Reality’ doch altijd technisch hoogstaand en bruut tegelijk. Een zeer waardig afscheid van deze band, die je zeker live gezien moet hebben! Tevens is er een digipack uitgekomen waar het hele album nog een keer opstaat, maar dan met gast zangers ingezongen. Hierbij zingt onze eigen Marloes Voskuil het openingsnummer ‘Downfall Of Mankind’, en doen onder

andere Bobby Blitz Ellsworth ‘Cult Of The Machine’, Diva Satanica ‘Order Out Of Chaos’, Tom Angelripper ‘Alternative Reality’en Gerre ‘Forces Great And Hidden’ en nog diverse andere metal grootheden hun medewerking verlenen. Een geweldig album en een must voor iedere fan van de band, respect!

01. Downfall of Mankind 05:16
02. Cult of the Machine 02:46
03. Order Out of Chaos 03:40