Witchtrap - Evil Strikes Again | CD

Erik van Dijk | 30 oktober 2020

Witchtrap is een Colombiaanse black / thrash metal band ontstaan in 1992. Het drietal uit Medellin heeft naast verschillende splits en EP’s inmiddels vijf studio albums uitgebracht via kleine Colombiaanse labels en het laatste album ‘Evil Strikes Again’ verscheen in maart dit jaar via het eigen label. Witchtrap heeft met dit album de aandacht getrokken en Hells Headbangers heeft besloten het album nogmaals, nu wereldwijd, uit te brengen. Witchtrap’s ‘Evil Strikes Again’ verschijnt op 30 oktober op CD, LP en tape.

Witchtrap bestaat uit drie man te weten: gitarist /zanger Carlos “Burning Axe Ripper” Muñoz en drummer Hugo “Witchhammer” Muñoz die al vanaf de aanvang in de band actief zijn, sinds 2003 maakt bassist Edison “Enforcer” Gil de line-up compleet. Het menu dat Witchtrap ons voorschotelt is even simpel als helder, de band brengt thrash metal met een wat donker sausje. De muziek klinkt enigszins herkenbaar, met name de vocalen doen denken aan die van Kreator’s Mille Petrozza.

Het album schiet aan je voorbij en de bijna 40 minuten aan rauwe thrash metal verveeld eigenlijk geen moment. De originaliteitsprijs zal Witchtrap er niet mee winnen, maar de composities zijn allen zeer goed te verteren. Heerlijke songs als ‘Midnight Rites’, ‘The Devil’s on the Loose’ en ‘Dealing with Satan’ weten te boeien met lekker en eenvoudig gitaarwerk, slordige solo’s en rauwe vocalen. Hells Headbangers heeft er goed aan gedaan om Witchtrap’s Evil Strikes Again’ een nieuwe kans te geven. Het album is aantrekkelijk en weet te boeien van begin tot het eind. Een aanrader voor liefhebbers van zwartgallige thrash metal.

01. Fatal Litanies / Midnight Rites 05:44
02. Evil Strikes Again 04:19
03. Return to Hell 04:01