Witch Vomit - Buried Deep In a Bottomless Grave | CD

Koos van Marle | 30 augustus 2019

Het mooiste van death metal blijven toch wel de band namen. Wat deze Witch op gekotst heeft is mij tot op heden niet duidelijk, maar tussen alle stralen gorigheid die bij mij uit de speakers golfden hoorde ik wat oude Autopsy en Incantation met een licht zurig Slayer luchtje. In de 35 minuten die deze braakpartij duurde was er ook weinig ruimte voor pauze aangezien de hele boel met een behoorlijke kracht naar buiten gesproeid werd.

Witch Vomit brengt met ‘Buried in a deep bottomless Grave’ haar tweede langspeler uit. Voorganger ‘Poisoned Blood’ werd hoog aangeschreven en ze geven daar moeiteloos een vervolg aan. Het geluid is lekker smerig, er worden dikke riffs gespeeld en de hele boel is wel snel, maar niet zo snel dat je er geen touw aan vast kan knopen. Er wordt af en toe nog met een Slayeresque solotje gestrooid. Kortom, dit is old school death metal zoals ik het graag hoor. De nummers duren ook al niet eindeloos en ondanks je de hele tijd het idee hebt dat je het vaker gehoord hebt verveeld het verre van.

De prettige grunt van “Tempter” draagt daar ook zeker aan bij. Het hangt tegen verstaanbaar aan, maar heeft toch afdoende variatie om de muziek net dat beetje extra te geven. In het titelnummer, wat ook een blauwdruk is voor een goed death metal nummer hoor je hem zich er goed doorheen grunten en krijsen. Alles wat metal gaaf maakt zit in dit nummer, doordenderende drums, een midtempo break, een polka, een gierend solotje, wat wil een mens nog meer?

Deze plaat gaat me gewoon steeds beter bevallen als ik hem vaker luister. Aanrader voor liefhebbers van dit genre.

01. From Rotten Guts 04:39
02. Despoilment 05:02