Lee Aaron – Elevate | CD

Kees Schijven |  16 oktober 2022

De originele Metal Queen Lee Aaron is inmiddels ook alweer enige jaren terug aan het harde rock front en zeker niet onverdienstelijk, al zal het niet meer worden zoals in begin jaren tachtig.

Deze dame (echte naam Karen Lynn Greening) brengt op haar zestigste (ja echt) nog steeds albums uit die rocken. Na ‘Fire and Gasoline’ uit 2016 , ‘Diamond Baby Blues’ uit 2018 en ‘Radio On’ uit 2021, nu dan ‘Elevate’ die op dezelfde leest geschoeid is. Lekker in het gehoor liggende bluesy rock songs, met uitstekend gitaarwerk van Sean Kelly en een fantastisch zingende Lee.

De plaat begint sterk met stevige rocker ‘Rock Bottom Revolution’ die lekker uit de speakers knalt.’Trouble Maker’ en ‘Highway Romeo’ zijn lekker klinkende groovy nummers over romantische foutjes uit het verleden, terwijl ‘Freak Show’ weer een rock en roll dance party song is. Op het nummer ‘Spitfire Woman’, wat gebaseerd is op een Nashville murder story, een gastbijdrage van Canadese elektrisch violiste Karen Barg die in duel gaat met Sean Kelly’s solo’s, een lekker bluesy nummer.

Heel de plaat heeft gewoon een lekkere vibe, waar Mike Fraser (ACDC, Aerosmith, Bon Jovi, Bryan Adams) mede verantwoordelijk voor is als recording en mix engineer. De band staat ook als een huis, met ritme sectie Dave Reimer op bas en echtgenoot John Cody op drums, naast eerder genoemde ster gitarist Sean Kelly en natuurlijk Lee zelf met haar geweldige stem! Lee Aaron levert weer een dijk van een plaat af, die in het verlengde ligt van de eerder genoemde voorgaande platen. Liefhebbers van het genre kunnen hier niet fout mee gaan, gewoon klasse!

01 Rock Bottom Revolution
02 Trouble Maker
03 The Devil U Know