DOOL - Love Like Blood | EP

Erik van Dijk | 17 mei 2019

In 2017 verscheen het DOOL debuut album ‘Here Now, There Then’ en wie de band daarna niet live heeft gezien heeft onder een steen geleefd. Terwijl de band in 2019 druk bezig is met de opvolger van het succes album en slechts een enkele show zal doen (Dokk’em Open Air) worden de fans nu zoet gehouden met een EP. Deze EP draagt de naam ‘Love Like Blood’ en verschijnt op 17 mei via Prophecy Productions.

DOOL ontstond in 2015 uit de asresten van Ella Bandita en The Devil’s Blood en na het debuut album Here Now, There Then’ in 2017 werd de band uitgenodigd op zo’n beetje ieder zichzelf respecterend festival. Baroeg Open Air, Graspop, Vienna Metal Meeting en Rock Hard, om maar wat te noemen, programmeerde de band en al die shows deden de populariteit van de band alleen maar doen groeien. DOOL is al sinds vorig jaar bezig met de opvolger maar live werd er hier en daar al een tipje van de sluier opgelicht. Als smakelijk tussendoortje brengt de band dus een EP.

De Killing Joke cover ‘Love Like Blood’ is een nummer dat de band vaak live ten gehore bracht. Een nummer, aldus zangers / gitariste Ryanne van Dorst, dat indruk maakte gedurende haar kind jaren en de band vroeg zich af hoe dit zou klinken zonder de staccato beat. De versie van DOOL staat als een huis en groeide door en voelt voor de band als een eigen nummer. ‘Love Like Blood’ is een geweldige song en de versie van DOOL doet eer aan het nummer en geeft daarnaast simpelweg de sound van DOOL perfect weer. De twee andere nummers zijn live opnames tijdens het Rock Hard Festival 2018 in Gelsenkirchen. Twee heerlijke nummers: ‘She Goat’ en met name het live uitgesponnen nummer ‘In Her Darkest Hour’ is heerlijk live materiaal met een perfect geluid.

Een leuk tussendoortje, al ziet de hoes er niet echt uit als een aantrekkelijk hapje. DOOL ‘Love Like Blood’ is te bestellen via https://prophecy.lnk.to/dool-love-like-blood waarbij de 10 inch vinyl gelimiteerd is tot een aantal van 1000, ik heb hem alvast besteld.

01. Love Like Blood (Killing Joke Cover) 4:53
02. She Goat (Live Rock Hard Festival 2018) 5:04
03. In Her Darkest Hour (Live Rock Hard Festival 2018) 6:37