Destructo - Demonic Possession | CD

Erik van Dijk | 9 oktober 2021

Het was in juni 2019 dat mijn tere ziel voor het eerste werd blootgesteld aan de geweldsexplosie van het Amsterdamse Destructo. Het drietal stond op het podium als support voor het Zweedse Antichrist tezamen met het eveneens Amsterdamse Nuclear Devastation in de Leidse Studio De Veste. Destructo bracht destijds een bak zwartgallige troep die mij wel kon bekoren en ik ben dan ook bijzonder benieuwd naar het debuutalbum ‘Demonic Possession‘ dat op 6 november verschijnt via Dying Victims Productions.

Destructo is ontstaan in 2018 en bestaat uit leden van o.a. Dödsrit en Nuclear Devastation. Het drietal is vanaf de oorsprong samen en bracht in 2019 de eerste demo uit. De zwartgallige troep die ik destijds live voorgeschoteld kreeg is onveranderd in vergelijking tot de nummers op het eerste album, black thrash metal zonder pretenties en Destructo wordt hiermee zeker niet de beste van de klas. Maar tyfus, wat is deze bak herrie vermakelijk. De muziek is zwartgallig, smerig en beukt continu mijn tere trommelvliezen aan gort. De tien nummers brengen 40 minuten aan tomeloze energievolle thrash.

Opener ‘Succubus’ kennen we van de demo en opent aanvankelijk rustig, maar ontpopt uiteindelijk in een snelle black thrasher. Snelle melodische riffs, brute vocalen en beukende drums, we zijn van start en we gaan compleet los. ‘Black Mark’ is een relatief kort nummer en gaat vol gas vooruit, een snelle riff en een strakke break en door, een korte tempoverlaging en dan weer volle bak. ‘In Service of No One’ opent wat subtieler maar ontaardt al snel weer in de absolute chaos, een solo en een wat temporiserende riff brengen even wat nuance.

Met een nummer als ‘Satan’s Hammer’ zakt het tempo drastisch en krijgen we wat meer nuance. Het nummer blijft onveranderd smerig, met name door de vocalen. ‘Lycanthro Kommando’ verrast met een melodisch en heavy gitaarspel en dit met de beukende drums en denderende bas zorgt voor een heerlijke chaos. Bij ‘Total Death’ is nagenoeg geen tijd voor

subtiliteit, het kortste nummer op de plaat beukt op volle snelheid voorbij en laat je wezenloos achter. Met ‘I, Witchfukker’, mijn favoriet op het album, en ‘Bloodthirst’ krijgen we nog twee heerlijke nummers voor de kiezen voordat we eindigen met het geweldige, enigszins verbouwde demo nummer / titelnummer ‘Demonic Possession’.

Ik kan niet anders concluderen dan dat Destructo met ‘Demonic Possession’ volledig aan mijn verwachtingen heeft voldaan. Black thrash metal zonder pretenties, maar tyfus wat is deze bak herrie vermakelijk.

01. Succubus 03:58
02. Black Mark 02:54
03. In Service of No One 03:01