Cosmic Debris - Interstellar Solar Race | Single

Erik van Dijk | 26 november 2021

De Leidse stoner scene is er één die meer en meer mee telt in het wereldje en inmiddels is er een nieuwe band die klaar is om zich aan de muziek wereld te tonen. Cosmic Debris werkt toe naar de release van het debuut album en lanceert de eerste single ‘Interstellar Solar Race’

Cosmic Debris is een Leidse band die de afgelopen doelloze maanden nuttig besteed heeft. In plaats van bij de pakken neer te gaan zitten  tijdens de globale crisis,  is het drietal voortvarend aan de slag gegaan met het schrijven van het debuut album. Geheel onbekend is de band niet, zo kennen we bijvoorbeeld frontman Loek Deen van Kayāmata en zo bracht de band in juli dit jaar de single ‘Heaven or Hell?’ met de nummers ‘Lucifer’s Lullaby’ en ‘Space Jesus’ uit.

Cosmic Debris blaast de muziek van de jaren 70 nieuw leven in. De eerste single ‘Interstellar Solar Race’ vertelt alvast een deel van het verhaal. Het nummer is lekker up tempo en de openingsriff doet wat denken aan Black Sabbath. De wat rauwe vocalen van Loek, de solide ritme sectie met de typerende melodische riffs nemen je mee op een reis naar door het landschap van de jaren 70. Met groovende space-rock / stoner metal inclusief inbreng van toetsen weet Cosmic Debris te overtuigen met de eerste single.

‘Interstellar Solar Race’ komt van het debuut album , dat ergens volgend jaar moet verschijnen en in eigen beheer uit komt. De single wekt de interesse naar meer flink op, onder het motto “Harder is beter” kijk ik alvast uit naar het volledige album.

Uitgever: Eigen beheer

Website: Cosmic Debris

Gitaar & Vocals: Loek Deen