Bonded - Rest In Violence | CD

Erik van Dijk | 28 december 2019

Bonded is een thrash metal band uit het Duitse Ruhrgebied. De band is opgericht door twee metal veteranen met hun roots bij o.a. Sodom. Drummer Markus “Makka” Freiwald en gitarist Bernd “Bernemann” Kost waren er nog niet klaar mee na hun vertrek bij Sodom, met Chris Tsitsis (ex-Suicidal Angels, Destroy Them) als tweede gitarist, Marc Hauschild op bas en zanger Ingo Bajonczak ontstond Bonded. Op 17 januari verschijnt het debuut album ‘Rest In Violence’ via Century Media Records.

Het openingsnummer ‘Godgiven’ is alvast een lekker groovende thrash metal song. Zanger Ingo Bajonczak (o.a. Assassin) klinkt lekker rauw, de riffs zijn strak en ook het drumwerk is dik in orde. Opvolger ‘Suit Murderer’ is meer up-tempo en kent wat death metal invloeden. Wanneer we luisteren naar het titelnummer ‘Rest In Violence’ wordt pas echt duidelijk dat we hier met een Duitse band te maken hebben. Het nummer is een echte snelle thrasher waarbij de vergelijking met bands als Destruction en Sodom direct opgeroepen wordt. Een lekker nummer waar ze er meer van mogen brengen.

Het album slingert wat heen en weer tussen groovende songs als ‘Je Suis Charlie’, ‘The Rattle & The Snake’ ,met een mondharmonica intermezzo, en ‘No Cure For Life’ en stevige thrashers als ‘Where Silence Reverberates’ en ‘Arrival’. De hoofdmoot bestaat uit nummers met een lekkere groove, en dat is dan ook de reden waarom het album niet echt Duits klinkt. Drummer Markus “Makka” Freiwald en gitarist Bernd “Bernemann” Kost weten met hun Bonded een lekker thrash metal album te brengen, een album dat kwalitatief een stuk interessanter is dan de albums die hun vorige band de afgelopen jaren wist te brengen. Reden te meer om ‘Rest In Violence’ een kans te geven.

01. Godgiven (04:13)
02. Suit Murderer (04:12)
03. Rest In Violence (03:49)