42 Decibel – Hard Rock N’Roll | CD

Redactie | 4 januari 2013

Het Argentijnse 42 Decibel heeft onlangs hun debuutalbum, getiteld ‘Hard Rock N’Roll’ afgeleverd. De band werd begin 2010 opgericht door drummer Nicko Cambiasso en zanger/gitarist Junior Figueroa. Het album werd opgenomen met soundengineer Patricio Claypole in de El Attic Studios en gemasterd door Justin Weis (Papa Roach, The Tubes) in de Trakworx Studios te San Francisco.

Als ik het album opzet wordt me voordat het eerste nummer is afgelopen één ding duidelijk, de band is een regelrechte reïncarnatie van AC/DC met wijlen Bon Scott op zang ten tijde van albums als ‘Dirty Deeds’ en ‘High Voltage’. Het stemgeluid van zanger Junior Figueroa lijkt namelijk als twee druppels op dat van Bon Scott. Wat we voorgeschoteld krijgen is bluesy hardrock, precies zoals de Australiërs dat maakte in de jaren zeventig. Luister bijvoorbeeld maar eens naar een nummer als “Smokin’Fire”. De songs worden voornamelijk midtempo gespeeld, maar zo nu en dan gaat het tempo wat omlaag zoals tijdens het slepende “Take Me”. Verder bevat het album prima gitaarwerk, zijn de songs voorzien van een solide ritmesectie en luistert het album gemakkelijk weg. Het album is naast de cd versie ook op dubbel vinyl versie verkrijgbaar en beide versies bevatten naast de tien reguliere nummers tevens twee bonus tracks in de vorm van “Drunk Love” en “Gimme A Drink”.

Fans van bands als AC/DC maar ook Airbourne, The Answer en Rose Tattoo moeten deze band zeker eens beluisteren. Origineel is het natuurlijk niet, maar ‘Hard Rock N’Roll’ is gewoon een leuk album om eens een keer op te zetten.

01. Scotch Drinker
02. Smokin’Fire
03. Long Legged Woman