Peter Pan Speedrock Speedfreak Manifesto

Suburban Records

Website : Peter Pan Speedrock

Op 27 november zal eindelijk de eerste DVDocu getiteld 'Speedfreak Manifesto' van de Eindhovense rockformatie Peter Pan Speedrock uitkomen. De release van de documentaire was eerder al een aantal keer uitgesteld, omdat er problemen waren met de verpakking. Op deze DVD krijg je in 140 minuten, het chronologische verhaal van het onvermoeibare Eindhovense rocktrio, aan de hand van tourimpressies en andere bandavonturen vanaf van 1999 tot heden.

Peter Pan wordt in Eindhoven opgericht door voormalig Life On Grey zanger/gitarist Peter van Elderen met als doel om eens flink te gaan rocken. Hij krijgt gezelschap van drummer Bart Nederhand en bassist Bob Muileboom. Het door Pieter Kloos geproduceerde gelijknamige debuutalbum van de band komt in 1997 uit. Na beëindiging van de samenwerking met Virgin voegt bassist Bart Geevers, die Bob Muileboom vervangt, zich aan het eind van het jaar bij de band. Het tweede album 'Rocketfuel' wordt in 1998 uitgebracht via het Friese Marista-label waarna de band in 1999 op Dynamo Open Air speelt en uitgebreid toert langs het Nederlandse clubcircuit.

De DVD begint ergens in 1999 als de band op het prestigieuze Dynamo Open Air mag optreden, we zien de band hier in hun jonge jaren waarbij Dikke Dennis nog in zijn Elvis pak past. De drie constant toerende muzikanten en hun bonte gevolg worden halverwege de DVD door zanger/gitarist Peter van Elderen treffend omschreven als "vervelende eikeltjes op een eeuwigdurend schoolreisje".

Opvallend is ook de door Michiel Hoving vervaardigde cartoonclip voor “Resurrection”, de Amerikaanse tour met Nashville Pussy en de vertolking van “Auf Der Axe” als onderdeel van het door Denvis (The Spades) opgezette Trash T.V. Als extra bonus krijg je een worstelpartij tussen drummer Bart Nederhand en tatoeëerder/bandmascotte Dikke Dennis. Bij elk volgend nummer staat de band op een ander podium, ergens ter wereld. Deze variatie maakt de DVD extra spannend en interessant voor zowel de fans van de band als ook iedereen die de stevige rock een warm hart toedraagt.

Verder krijgen we vertolkingen van de bekendste Peter Pan songs, waaronder “Come On You”, “Big Toy”, “Go Satan Go” en “Megasdetitas”. Met verder ook livebeelden van Lowlands (2002) , Bevrijdingsfestival (2004) en het Turbonegro-event 'Welt Turbojugend Tage' (2005). Bijzonder is ook het videoverslag van de trip die een piepjong Peter Pan (nog zonder Speedrock) in 1999 samen met half "Eindhoven Rockcity" maakte naar de Tjechische 'North Power Jam'. Ook krijgen we beelden te zien van de uitreiking van de Zilveren Harp waar de band ook nog eens met het Metropool orkest twee nummers hard en meedogenloos aan het publiek voorschotelt.

Deze DVDocumentaire is een mooi verslag van de loopbaan van deze drie rockers en hun mascotte ‘Dikke Dennis’, met 'Speedfreak Manifesto' slaat het “3-headed rock ‘n’ roll beast from the beer & andrenalin-soaked basements of Eindhoven Rockcity” opnieuw toe, grote klasse!!

Klik op de banner voor een video sneakpreview van 'Speedfreak Manifesto'

De officiële presentatie vindt plaats op Speedfest op zaterdag 2 december, in thuisstad Eindhoven. Meer info over Speedfest vind je op de website http://www.speedfest.nl . Naast Peter Pan zelf zijn er optredens van Exploited, Nashville Pussy en Demented Are Go, El Guapo Stuntteam, Bang Bang Bazooka Tech-9 en Bad Preachers.

Peter Pan Speedrock is:
Bart Geevers - Basgitaar
Bart Nederhand - Drums