Various Artists Rock S'Cool III

Steamhammer / SPV

Website : Steamhammer / SPV

Na ‘deel II’ is het nu tijd voor ‘deel III’ in de serie Rock S'Cool van het Duitse Steamhammer / SPV label. Opnieuw heeft het label een DVD weten te vullen met een vierentwintigtal clips van de band die het label rijk is. De serie werd in 2006 opgezet om zo de diversen clips van de bands die het label herbergt aan de man te brengen, want het aanbod van heavy muziek programma’s is momenteel bedroevend laag.

Het schijfje heeft een speelduur van zo’n 120 minuten en zo krijgen we onder meer clips voorgeschoteld van artiesten zoals Whitesnake, Motörhead, Heaven And Hell, Iced Earth, Saxon, Alice Cooper, Helloween, Kamelot, Gamma Ray, Type O Negative en Sepultura. Verder heeft het weinig zin om alle clips op te gaan sommen, de nummers zijn bij de meeste fans natuurlijk al lang bekend, maar wil je ook eens wat anders is deze DVD een aangename kennismaking met de bands van Steamhammer/SPV. Met deze release heeft het label er opnieuw een afwisselend geheel van weten te maken. Death en black metal bands zal je bij Steamhammer/SPV niet tegenkomen, maar het label heeft wel de nodige klasse in huis die aan de top van de hedendaagse heavy, power en thrash metal staan. Deze DVD bevat tevens de complete discografie van wat de band bij het label uitbrachten. Tevens zijn van alle songs ook nog eens korte stukjes te beluisteren. Verder wordt het schijfje aangevuld met dvd-rom gedeelte voor de iPods waarmee je de clips ook op je iPod kunt zetten en bekijken. Ook staan er dan nog een aantal DVD trailers van aanstaande releases.

‘Rock S'Cool III’ ligt vanaf 15 december in de winkels, dus nog net op tijd voor kerstinkopen. Steamhammer/SPV weet met dit deel opnieuw een leuk hoofdstuk toe te voegen aan de serie verzamel DVD’s en omdat de serie ook nog eens speciaal geprijsd is zal menig metalfan niet lang na hoeven denken om deze DVD aan te schaffen.

01. Whitesnake - Lay Down Your Love
02. Type O Negative - September Sun
03. Iced Earth - Ten Thousand Strong