Roadrunner United The Concert

Roadrunner Records

Roadrunner United

Vanwege het 25 jarig bestaan van Roadrunner Records kwam er het idee om met 4 team captains, 55 artiesten  van 42 bands een album op te nemen met allemaal nieuw geschreven nummers. Deze samenwerking van artiesten zul je maar eenmalig zien. Elke namen die mee hebben gewerkt zijn: Joey Jordison(slipknot), Dino Cazares (Brujera), Matt Heafy (Trivium), Robert Flynn (Machine Head), Max Cavalera (Sepultura) en nog vele anderen. Nadat het album afgerond was kwam het idee om deze artiesten een live optreden te laten doen. Hiervan een is een dvd gemaakt die uitgebracht is als Roadrunner United – The Concert. Tijdens het concert traden 39 muzikanten op van 25 verschillende bands die 25 nummers speelden van het repertoire van 19 bands. Enkele bands waarvan de nummers zijn gespeeld zijn: Biohazard, Life of Agony, Madball, Obituary, Mercyfull Fate, Annihilator, Killswitch Engage, Trivium, Sepultura, Slipknot, Machine Head en vele meer.

Er worden niet alleen nummer gespeeld van andere bands maar ook enkele nummers van het album: Roadrunner United – The All-stars Sessions. Tijdens het concert zijn er enkele legendarische line ups te zien. Zoals Glen Benton ( Deicide) die een nummer van Obituary zingt. Het nummer ”Surfacing” van Slipknot waarbij geen enkel bandlid van Slipknot op het podium te zien is. Bij een ander nummer van Slipknot: (SIC)  zijn Corey Taylor, Paul Gray en Joey Jordison te zien zonder masker. Tijdens dit nummer speelt ook Scott Ian van Antrax mee. Er zit veel variatie in tijdens het concert met de hardere nummers van bands zoals Soulfly en Machine Head maar ook wat meer melodische nummers van bands als Annihilator en Mercyfull Fate.

Tevens zit er een dvd bij waarop een documentaire staat. Hierop is te zien hoe de meerwerkende artiesten van toen een aantal jaar later de beelden te zien krijgt. Hier wordt door ze commentaar opgeleverd. Deze documentaire duurt 75 minuten en bijna alle nummers en bands komen aanbod. Ook wordt uitgelegd hoe de repetities en oefensessies tot stand kwamen. Er wordt ook gesproken over de sfeer achter de schermen en hoe de muzikanten dit project ervaren hebben.  (Bernard Bruins)

Dvd 1: Documentaire (75 min)

Dvd 2: The Concert

Setlist:

01. Biohazard – Punishment

02. Madball – Set It Off

03. Stromtroopers of Death – March Of The S.O.D

04. Life Of Agony – River Runs Red

05. Obituary – The End Complete

06. Mercyfull Fate – Curse Of The Pharaohs

07. King Diamond – Abigail

08. Annihilator – Alison Hell

09. Deicide – Death By Dawn

10. Trivium- Pull Harder On The Strings Of Your Martyr

11. Killswitch Engage – My Last Serenade

12. Chimaira – Pure Hatred

13. Fear Factory – Replica

14. Type O Negative – Black No. 1

15. Roadrunner United – Tired ‘N Lonely

16. Stone Sour – Bother

17. Roadrunner United – The Rich Man

18. Roadrunner United – The Dagger

19. Roadrunner United – The End

20. Soulfly – Eye For An Eye

21. Sepultura – Refuse/Resist

22. Slipknot – Surfacing

23. Machine Head – Davidian

24. Slipknot – (SIC)

25. Sepultura – Roots Bloody Roots

Steve Asheim / Matt Baumbach / Corey Beaulieu / Glen Benton / Rob Caggiano / Keith Caputo /

Dino Cazares / Mike D’Antonio / Phil Demmel / Adam Duce / Brian Fair / Robb Flynn / Justin Foley / Paul Gray / Billy Graziadei / Paolo Gregoletto / Matthew K. Heafy / Andols Herrick / Scott Ian /

Jamey Jasta / Howard Jones / Joey Jordison / Andreas Kisser / Jesse Leach / Logan Mader /

Roy Mayorga / James Murphy / Tim ‘Ripper’Owens / Nadja Peulen / Evan Seinfeld / Acey Slade/ Travis Smith / Joel Stroetzel / Corey Taylor / Ville Valo / Tommy Vext / Jeff Waters / Jordan Whelan / Tim Williams