Lucifericon AL-Khem-Me

Invictus Productions

Lucifericon

Lucifericon is een blackend death metal band uit het Brabantse Bladel. Opgericht in 2009 en speelt op de drummer (Tim Verheijden) na nog steeds in de originele bezetting. De heren hebben hun sporen al meer dan verdiend in onder andere Pentacle (Alex / Gitaar), Destroyer 666 (Rob / Bass en vocalen) en Malicious Dreams (Anton / gitaar). Lucifericon heeft eerder twee EP’s uitgebracht, ‘The Occult Waters’ (2012) en ‘Brimstone Altar’ (2016). Super productief is de band dus niet, maar kwalitatief waren de releases zeker. En nu is er dan eindelijk het langverwachte volledige album, AL-Khem-Me.

En om maar gelijk met de deur in huis te vallen; het is een klapper geworden! De sound die Lucifericon neerzet is met niet veel bands te vergelijken. Als ik dan toch wat moet opnoemen komen Destroyer 666, oude Morbid Angel, Sadistic Intent en Hellhammer het eerst in met op, maar de band heeft wel degelijk een eigen geluid weten te creëren. Het is occulte death metal, maar ik weet zeker dat dit ook de liefhebbers van (old school) black metal kan bekoren. “Szin-Niaq-Sa” is bijvoorbeeld een heerlijk black metal metal georiënteerd nummer. Het nummer “Azothoz: The Alpha & Omega of Zoa-Azoa” is weer een echt death nummer met ziel van het oude Morbid er doorheen (en een heerlijke scheursolo!). Lucifericon heeft wat ons betreft het mooiste voor het laatst bewaard. Het afsluitende nummer “Sevenfold” is echt een beest van een epos met een heerlijke slepende hoofdriff. Wat vooral erg sterk aan dit album is de duistere sfeer die van het begin tot het eind voelbaar is. De productie past perfect bij de muziek, en is ranzig maar ook zeer gedefinieerd. Een speciale vermelding mag er toch zeker ook zijn voor de hele mooie artwork. Net als de productie past dit perfect bij de muziek.

Een zeer sterke release van een band waar we eigenlijk veel meer van willen horen. Ze staan op 11 mei 2019 in elk geval op het Graveland Festival in Hoogeveen, ik zou zeggen ga dat zien en schaf deze plaat aan, verplicht kost! (Remco Kreft)

90/100

01. Inside the Serpent’s “I”

02. Succubus of the 12th Aether