All My Sins Pra Sila - Vukov Totem

Saturnal Records

All My Sins

All My Sins is een black metal band uit het Servische Pančevo onstaan in 2000. Na wat demo’s in het begin van deze eeuw verscheen vorig jaar de EP ‘Lunar / Solar’. De teksten van de band zijn in de moerstaal en hoewel deze voor ondergetekende abracadabra zijn, schijnen deze betrekking te hebben op de Slavische cultuur. Het debuut album, ‘Pra Sila - Vukov Totem’, verschijnt op 23 september via Saturnal Records.

De band is opgericht door het tweetal Vladimir “Nav Cosmos“ Morar (bas, vocalen) en gitarist Vladimir “V” Uzelac en voor het nieuwe album maakt het duo wederom gebruik van sessie drummer Nemir. Het album opent met het nummer ‘Vukov totem’, een wat apart nummer. Een snel uitgevoerde filmische melodie wordt op hoog tempo gebracht waarna de “rust” terugkeert. De rust is betrekkelijk, de ijzige en smerige vocalen en het wat punk-achtige ritme maken een goed in het gehoor liggend nummer, de tempowisselingen zijn sterk, het einde van het nummer is krachtig en voor je het weet zijn er bijna 10 minuten verstreken.

‘Zov iz magle’ is een heerlijke epische black metal track met uitstekend gitaar -en drumwerk, de Slavische zang in het nummer doet wat denken aan de Poolse genre genoot Batushka. ‘Vetrovo kolo’ is een sterk up-tempo nummer met sterke drums en melodisch gitaarwerk, een modern black metal nummer met weer die ijzige vocalen, heerlijk. Hoe vaker ik het album luister, hoe meer ik onder de indruk raak. Van het snelle ‘U mlazevima krvi’, een van de sterkste nummers, met een episch tussenstuk, of ‘Opsena’ tot het afsluitende tweeluik ‘Konačna ravnodnevica’, allen sterke composities.

All My Sins brengt met ‘Pra Sila - Vukov Totem’ een sterk debuut album, een modern black metal met een geheel eigen sound. (Erik van Dijk)

82/100

01. Vukov totem