Photos by : © '15 E. Straver / T. Martijn

Roadkill, Vicious Rumors - Gebr. de Nobel, Leiden – 04/06/2015

Op donderdag 4 juni spelen Roadkill en Vicious Rumors in Gebr. de Nobel. De Hagenaren van Roadkill, misschien beter bekend van de organisatie van de succesvolle Roadgrill festivals, bijten het spits af. Wat we hier voorgeschoteld krijgen is een lekker portie hardrock. Het een en ander klinkt wat gedateerd maar dat mag de pret niet drukken en dat zanger, Marc MacBlade, niet altijd even zuiver is bij de lange uithalen nemen we natuurlijk ook voor lief. Wat telt is dat de nummers worden gebracht met enthousiasme en zorgen voor een goede sfeer. Een aardige opwarmer voor de "main dish” van deze vanavond.

Vicious Rumors, bijna 2 jaar geleden nog actief in het Leidse Rockcafe Lazarus, speelt vandaag in de nagenoeg uitverkochte kleine zaal van Gebr. de Nobel. De start klinkt veel belovend met het inmiddels 27 jaar oude “Digital Dictator”. Wat onmiddellijk opvalt is de zanger, Nick Holleman een 22 jarige jongeman afkomstig uit Breda, welke een opmerkelijke range heeft en voorgangers als bijvoorbeeld James Rivera snel doet vergeten. De volgende song die uit de speakers knalt, eveneens afkomstig van het album ‘Digital Dictator’ is het geweldige “Minute to Kill”. We maken een sprongetje in de tijd met “Abandoned” en "You Only Live Twice” uit 1995 en zo krijgen we een bloemlezing te horen uit het gehele oeuvre van de mannen uit het Californië. Zo komen nummers als "Lady Took A Chance”, "Six Stepsisters” voorbij evenals het uit 2013 stammende "I Am The Gun”. We eindigen met het super vette “Soldiers of the Night” van het debuut album, gevolgd door de afsluiter “Don’t Wait for Me”.

Al met al een geweldige avond voor liefhebbers van power metal met een heerlijke show van Vicious Rumors die de zaal volledig plat wisten te spelen en de afterparty in cafe Lazarus waarbij de ban ook aanwezig was. (Erik van Dijk)

Setlist Vicious Rumors:

01. Digital Dictator

02. Minute to Kill