Rebellion The Clans Are Marching (EP)

Massacre Records

Website: Rebellion

Als voorloper van het derde Vikingalbum ‘Arise: From Ginnungagap To Ragnarok - History of the Vikings, Vol. III’ hebben de dame en vier heren van het Duitse Rebellion alvast een voorproefje uitgebracht in de vorm van de EP getiteld ‘The Clans Are Marching’. De band speelt traditionele heavy metal en heeft inmiddels vier volwaardige albums op zijn naam staan ten tijde van het uitkomen va deze EP.

Het album opent met de Grave Digger cover “The Clans Are Marching”, op zich niet onaardig maar aangezien ik het origineel nooit eerder gehoord kan ik ook niet echt oordelen over deze song. Het nummer is verder voorzien van degelijk solowerk van beide gitaristen en is tevens voorzien van enkele passages met doedelzakken. De twee volgende songs zijn dan een voorproefje op het nieuwe album. “Arise” is een redelijke uptempo song voorzien van cleane zang, stevige gitaarpartijen en verder zijn er zelf wat synthesizer partijen aan de song toegevoegd. Ook tijdens het volgende “Ragnarok“ ligt het tempo hoog en bevat de song opnieuw het nodige solowerk van beide gitaristen. Wat verder opvalt is de samenzang van de achtergrond koortjes en het uitstekende drumwerk van Gerd Lucking. Het vierde nummer, “My Blood In The Snow” (dat overigens niet op het nieuwe album zal staan) is dan weer wat rustiger dan de rest van de songs en begint met een rustig gitaarintro waarna de rest van de band rustig inzet, na een minuut of anderhalf gaat het gas er gelukkig weer op waarna de song in een ware headbanger uitloopt. Verder bevat deze EP een video clip van ” The Clans Are Marching” die echter op mijn promo ontbreekt.

Al met al weet Rebellion met deze EP een aardig voorproefje van het nieuwe album af te leveren en is met twee niet eerder uitgebrachte songs en een videoclip toch verplichte aanschaf voor fans van de band.

01. The Clans Are Marching
02. Arise
03. Ragnarok