Pablo Diablo Vs Mr Mama Split EP

Guru Gonorroe Records

Website : Guru Gonorroe Records

Onlang bereikte mij de Split EP van Pablo Diablo Vs Mr Mama die op het verse Belgische label Guru Gonorroe Records uit zal komen. Beide bands hebben de handen ineengeslagen en zijn op dit schijfje vertegenwoordigd met 5 songs die in totaal zo’n vijfentwintig minuten kabaal beslaan.

De eerste band op deze EP is Pablo Diablo, deze band speelt een soort van zware rock met stoner, metal en hard-core invloeden en speelde de band enkele malen in het voorprogramma van Peter Pan Speedrock. De nummers op deze EP van Pablo Diablo zijn snoeiharde, meedogenloze zware rock songs. Verder bevatten de vijf song van Pablo Diablo invloeden van bands zoals Zeke, Motörhead, Supersuckers, Peter Pan Speedrock en Bad Religion maar worden ook invloeden van bands zoals Suicidal Tendencies niet ontzien, luister maar eens naar de song “Time To Play”. Verdere uitschieter van deze eerste vijf songs is onder meer opener “Pick Up The Phone” en het up-tempo “Thanks For The Ride” dat heerlijk rauw gespeelt wordt.

De tweede band is Mr Mama, deze band bestaat o.a. uit leden van Solenoid, Pablo Diablo en The Killbots en deelde inmiddels het podium met grootheden zoals Mastodon. De stijl van de band ligt in het straatje van bands zoals Motörhead gemixt met Black Flag, Biohazard, Prong en Corrosion of Conformity. De songs van Mr Mama op deze EP zijn stevige rock songs met ballen. Luister maar een naar het zware, slepende en freaky “I Will Kill You Motherfucker”. Alleen jammer van het grotendeels instrumentale afsluitende “Okapi 91”, hiervoor had de band beter een passende tekst kunnen schrijven dan het irritante gelag dat door de song heen gemixt is.

Het album werd opgenomen in Grinstone Studios en gemasterd in Wakomako’s, wat betreft de productie is deze zoals je mag verwachten niet echt moddervet, maar gewoon recht voor zijn raap. Voor geïnteresseerde, het album is verkrijgbaar via http://www.gurugonorroe.be. Verder zijn via de volgende links zijn http://www.myspace.com/pablodiablomusic  en http://www.myspace.com/mrmama  enkele songs te beluisteren

Pablo Diablo
01. Pick Up The Phone
02. Freakshow