Impiety Dominator

Pulverized Records

Website: Impiety

De meesters van de slechte woordspelingen zijn weer terug. Nu denk je: Dominator, dat is toch niet slecht? Dat klopt, maar met titels als 'Introbliteration' en het daarop volgende 'Slaughterror Superiority' laat Impiety weer een visitekaartje achter. Zou je verder teruggaan in het verleden van deze band uit Singapore zou het alleen nog maar gekker worden. Echter, dat kan je zelf ook lekker opzoeken. Hier gaat het om de EP die de band heeft uitgebracht.

Impiety is een band waar je van houdt of absoluut niet. Het eerste album wat ik van ze hoorde was 'Kaos Kommand 696', een album dat bol stond van de afschuwelijk snelle en chaotische war black metal. Dat is op deze EP nog steeds niet veranderd, hoewel een nummer als 'Dominator' wel af en toe een wat ingetogere passage kent. Maar buiten dat is het snel en smerig. En dan niet smerig als in van low-fi-met-je-vier-sporen-opnameapparaat-heerschen-in-het-bos maar smerig in de zin als pure chaos waarbij de helft van de tijd de stem van Shyaithan te ontwaren is en de veels te snel voortrazende drums. Dat is dan ook een minpuntje aan deze EP, de gitaren staan op de snelle stukken te zacht. Bij een wat meer thrash-aanpak op 'The Black Vomit' (een cover van Sarcofago) is de gitaar al wat beter te horen. De ontzettend rommele solo op dit nummer komt van de hand van landgenoot Lord Ashir die in Infernal Execrator speelt. Ook afsluiter 'At War With Temujin' laat horen dat de band best een nummer kan schrijven, maar die drums... die staan echt teveel naar voren waardoor de gitaren gewoonweg verzuipen in het geluid dat uit je speakers komt. Niettemin zullen er genoeg fans zijn die dit fantastisch vinden, maar ik zet toch liever landgenoten Infernal Execrator op aangezien die toch net iets meer aandacht besteed hebben aan de mix en de nummers. Want constant beuken wordt ook saai, heel saai op den duur (hallo Ophiolatry). Hopelijk de volgende keer toch wat meer variatie, dan wordt Impiety iets langer luisterbaar. (Thomas van Golen)

01. Introbliteration

02. Slaughterror Superiority

03. Dominator