Ancestors Invisible White

Tee Pee Records

Ancestors

De nieuwe EP van de uit Los Angeles afkomstige band Ancestors is op 12 september verschenen via Tee Pee Records. Het album heeft de titel ‘Invisible White’ meegekregen en is daarmee de opvolger van het tweede album van de band, getiteld ‘Of Sound Mind’ dat in 2009 verscheen. De band werd in 2006 opgericht en het debuut ‘Neptune With Fire’ stamt uit 2008. De invloeden van Ancestors kunnen gezocht worden in een mengsel van psychedelische / progressieve rock. Het geheel wordt gemixt met enige stoner en doom metal elementen waarbij gedacht moet worden aan een combinatie van bands als Black Sabbath, King Crimson en Pink Floyd.

Doordat de band onlangs enkele bezettingswisselingen kende, wilde de band wel eens wat anders proberen. De songs op ‘Invisible White’ klinken dan ook behoorlijk anders dan het normale werk van de band. De drie songs op dit album zijn diepgaande, uitgesponnen voornamelijk akoestische songs voorzien van de eerder genoemde invloeden. Verder heeft de band de hulp ingeroepen van een keur aan gastmuzikanten waarbij de songs worden voorzien van toevoeging van bijvoorbeeld de viool, vibrafoon en hobo. Tevens zijn de songs voorzien van enkele blues en country invloeden waarbij de geoefende luisteraar iedere keer iets nieuws zal weten te ontdekken.

Het album werd opgenomen in de Bright Street Recorders Studio in Los Angeles en met slechts drie nummers weet dit album toch zo’n klein half uur lang te boeien, waarbij de band een heerlijk luisterbaar geheel heeft weten af te leveren.

Tracklisting:
01. Invisible White
02. Dust