Sons Of Sounds Bound In Sound

Eigen beheer

Sons Of Sounds

Het Duitse Sons Of Sounds werd in 2006 opgericht door de drie broers Roman, Johann en Hubert Beselt. In 2009 bracht de band vervolgens hun debuutalbum ‘Brutality Of Life’ uit dat werd geproduceerd door Pink Cream 69 zanger David Readman. Verder heeft de band er inmiddels enkele uitgebreide tours opzitten en is de band volgens eigen zeggen klaar voor de rest van Europa. Om ons kennis te laten maken heeft de band onlangs de vijf track tellende EP ‘Bound In Sound’ in eigen beheer uitgebracht.

Het album opent met een rock uitvoering van de Rolling Stones song “Paint It Black”. In mijn ogen niet echt slim om te openen met een cover, want je wilt je eigen werk toch graag promoten. Verder is dit natuurlijk ook nog eens een van de meest gecoverde nummers ooit. Instrumentaal gaat het allemaal nog wel, echter de solo’s zijn niet echt spetterend te noemen en ook de zang klinkt niet echt geweldig. Verder had de band het hey, hey, hey al helemaal weg mogen laten. Ook de vier eigen tracks die we hierna voorgeschoteld krijgen zijn niet echt van een hoog niveau. Zo weten de zangpartijen mij niet te overtuigen, is het gitaarwerk niet spectaculair en zijn de overgangen niet altijd even vloeiend. Luister bijvoorbeeld maar eens naar een nummer als “Troublemaker” dat nog wel voorzien is van een enigszins verrassend, bluesachtig beginstuk. Vervolgens gaat de song over in een stevig rock ’n roll tempo, maar het gaat al snel vervelen als we bij het meezingstuk zijn aanbeland. Naast de cover, en de twee nieuwe songs bestaat deze EP dan nog uit twee songs afkomstige van het debuut, te weten het rauwe “Are You Ready?” en “Brutality Of Life”. Deze twee songs verschillen qua geluid nogal van de rest van het album,en zijn duidelijk hoorbaar beter geproduceerd. Het album wordt verder nog aangevuld met een videoclip van het nummer “Are You Ready?”, leuk voor de fans van de band maar ook niet meer dan dat.

Al met al weet Sons Of Sounds mij niet echt te overtuigen van hun songs. Ik denk dan ook dat de band nog wat tijd nodig heeft in de oefenruimte om zodoende wat meer tijd te besteden aan het schrijven van betere songs en arrangementen. Echter voor nu een gemiste kans, helaas!!

01. Paint It Black
02. High Speed Rock & Roller Girl
03. Troublemaker