Heidevolk Wodan Heerst

Eigen Beheer

Website : Heidevolk

Onlangs is de single ‘Wodan Heerst’ van de uit Gelderland afkomstige folkmetal band Heidevolk uitgekomen. De band brengt een stijl die voortkomt uit een mengeling van gedragen heldere zanglijnen in de Nederlandse taal, invloeden uit de Nederlandse en Noord-Europese volksmuziek, lompe ritmes afgewisseld met harde en melodieuze stukken. De band haalt hun inspiratie vooraal uit de Nederlands-Germaanse mythologie en hun voorliefde voor de natuur die zij opdoen tijdens wandelingen door de Gelderse natuurgebieden.

De eerste song op deze single is het nummer ‘Wodan Heerst”, de song is een mid-tempo song die in het straatje ligt van een band zoals Skyclad voorzien van de nodige klassieke instrumenten zoals viool, harp en blaashoorns en stevig hakkende gitaren en vette drums. Als tweede track krijgen we dan een herbewerkte versie van het eerder verschenen nummer “Het Bier Zal Weer Vloeien” te verwerken. Afsluiter “Vulgaris Magistralis” is een cover van de Achterhoekse band Normaal, dat deze song alweer uit 1990 dateert is daarbij niet af te horen, het nummer lijkt op het lijf geschreven te zijn voor Heidevolk en sluit dan ook perfect aan bij de rest van de songs op deze single.

De band heeft deze single, net als het voorgaande werk van de band in eigen beheer  opgenomen en is te verkrijgen via de website van de band en anders bij een van de optredens van de band, die zeer de moeite waard zijn. Deze single is de voorloper van het tweede album van de band dat in een later stadium zal verschijnen en de band hoopt tevens met deze release een platendeal binnen te slepen.

Via de myspace pagina van de band enkele songs te beluisteren van hun voorgaande album ‘De Strijdlust Is Geboren’

01. Wodan Heerst

02. Het Bier Zal Weer Vloeien