Attractha Engraved

Eigen Beheer

Attractha

Het Braziliaanse Attractha werd in 2007 in Sao Paulo opgericht door Ricardo Oliveira (gitaar) en Humberto Zambrin (drums). In de periode tussen 2007 en 2011 werden verschillende zangers versleten, maar omdat de band geen vooruitgang boekte werd er besloten om de band op te doeken. Na een jaar begon het bij Oliveira en Zambrin echter weer te kriebelen, zanger Marcos de Canha (Soulvenyr) wordt de nieuwe zanger en bassist Guilherme Momesso completeert de band. Met deze line-up neemt de band in december 2012 de single ‘Darkness’ op die regelmatig te horen was op diversen radiostations in Brazilië.

Inmiddels heeft de band hun eerste Ep afgeleverd met daarop de reeds uitgebrachte single en drie nieuwe songs. Wat we voorgeschoteld krijgen is stevige hardrock, voorzien van de nodige metal invloeden. Zo gaat het album van start met het uptempo “Darkness”, wat meteen opvalt is de zuivere, aangename stem van zanger Marcos De Canha en het gitaarwerk van Ricardo Oliveira dat wel wat weg heeft van Zakk Wylde. Ook “The Choice” is voorzien van de juiste drive, melodieus zangwerk en krachtige riffs. “Blessed Life” is vervolgens een mooie ballad waarbij de zuivere stem van Marcos De Canha erg goed uitkomt. Het album wordt afgesloten met het zware, tegen Black Sabbath aanleunende “Beginning”.

Al met al weten de Brazilianen een zeer degelijk album af te leveren, voorzien van de nodige dosis melodie en prima zang en gitaarwerk. De productie is prima in orde en het geluid klinkt helder en fris. Verder ziet het artwork van deze Ep er goed uit. De band werkt inmiddels aan het debuutalbum, dat als alles goed gaat in 2014 zal verschijnen.

01. Darkness
02. The Choice
03. Blessed Life